woensdag 7 augustus 2013

Ervaring pompon maker

Bij de H.e.m.a. kocht ik een setje van drie pompon makers.

Hier wil ik jullie mijn ervaring delen.

 collage pompon maker hema

De uitleg die erbij zit is uitstekend. Helaas zit de horizontale draad (om af te binden) nogal in de weg met het wikkelen van de wol dus dat hebben we even vastgeplakt. Toen ging het al veel beter. De bedoeling is om door te gaan met wikkelen totdat de holte vol is. Dan kun je twee knoopjes in de binddraad leggen en vervolgens heel makkelijk met de schaar de draadjes doorknippen. De pompon laat makkelijk los.

Even bijknippen en…. helaas, geen volle pompon…

In de uitleg stond de tip om voor een extra volle pompon twee aan elkaar te bevestigen. Ik heb dat met rood en oranje gedaan maar dat had voor mij niet het gewenste effect want de pompon was niet mooi rond.

Al met al viel het resultaat nogal tegen.

Dan toch maar weer uit karton twee cirkels knippen, wat meer werk ervan hebben maar dan wel mooie, volle pompons maken.

8 opmerkingen:

Unknown zei

jammer is dat dan weer zeg, je zou er eigenlijk terug mee moeten gaan.

Altyd Wolkom zei

Ik vroeg me, bij het bekijken van de foto's al af waar de andere helft was. Jammer dat het niet werkte zoals je hoopte. Ik heb zelf een clover pom pom maker. Die werken wel prima.

Groetjes Anja

Jolanda zei

Jammer. Het had zo mooi kunnen zijn. En handig. Maar ik ben gewaarschuwd en hou het voorlopig maar bij karton.

Dinaz ♥ zei

Wat stom...ze zijn inderdaad niet erg vol...Jammer zeg!!!

Fijne dag! Dinaz ♥

Atelier Valerie zei

Jammer ... een kleine tegenslag.
Dan maar op de traditionele manier,
want voller zijn ze toch iets mooier.
Nog een fijne dag,
liefs Valerie ♥

Unknown zei

Wat jammer, en ja inderdaad, dan maar weer kartonnetjes!

Doortje Dartel zei

Heb ik nu net deze ook gekocht. Ben benieuwd hoe mijn resultaat zal zijn. Ik zal er dan eens een blogje over wijden :)

Nicole zei

Een paar berichten later kunnen jullie lezen dat ik van een andere blogster een veel beter pompon-maak-setje gekregen heb waar ik hele mooie pompons mee heb gemaakt!