dinsdag 22 mei 2012

Een ongenode gast

Konijntjes vind ik heel lief, honden en katten ook. Geen probleem, die aai ik en die til ik op enzo.
Maar reptielen en amfibiën, daar moet ik niks van hebben. Brrrrr.

Hopte daar vanmiddag nou net zoiets bij ons de keuken in!


Ik als een gek op zoek naar de tupperware emmer met deksel. Ging dat beest onder de tafel zitten en verschool zich achter mijn schoen! Zucht... ik erachter aan en uiteindelijk met moed, beleid en een snelle reactie (gna gna) zat het beest in de emmer. Deksel er op en al springend (dat beest he, ik niet) kwamen we aan bij de waterkant.
De kids vonden het prachtig en zagen de kikker schijnbaar relaxed rondjes zwemmen voordat ie onderdook en (hopelijk) nooit meer in onze keuken terug komt!

3 opmerkingen:

Kiek zei

Hij is wel prachtig om naar te kijken.............maar dan wel aan de slootkant he!
Je hebt hem toch maar mooi gepakt.

groetjes Kiek

Altyd Wolkom zei

Deze is wel groot hoor, wij hebben op dit moment een teil vol kikkervisjes, maar voordat ze deze maat hebben zijn al lekker in een eigen sloot aan het zwemmen.

Groetjes Anja

Christel zei

hihi, hier ook volop kikkers en padden maar dan wel in de tuin. Herken de schrik, knap dat je m zo goed hebt kunnen fotograferen!