maandag 10 september 2012

Haal (k) de herfst in huis

Van mijn ouders heb ik, voor mijn verjaardag, een jaarabonnement gekregen op de HobbyHandig. Zó lief en zó leuk!

Natuurlijk staan er een heleboel dingen in waar ik niet mee bezig ben, zoals scrappen enzo, maar het is wel heel leuk om te zien hoe anderen dingen maken en wat er nog meer mogelijk is in hobbyland. Wat me het meeste aansprak was de gehaakte pompoen en kalebas. Ik heb de granny squares (ik heb er al 60) even gelaten voor wat ze zijn en ben gelijk met oranje en groen katoen aan de slag gegaan.

Al hakende bedacht ik me dat mijn mans oma zondag 85 jaar wordt. Het idee voor een leuk cadeau was geboren: een herfstzeepketting!

DSCN0769DSCN0771DSCN0772DSCN0777DSCN0780DSCN0782DSCN0781


Al zoekende op het web kwam ik ook een hele leuke paddenstoel tegen en ook deze eikeltjes zouden prima in de slinger passen!
Ik ben de hele dag aan het haken geweest. Het móet dan af, kennen jullie dat? Vanmorgen heb ik de zeepjes en kralen erbij gezocht en ik kwam ook nog schijfjes gedroogde sinasappel en kaneelstokjes tegen; super!

En hoe leuk is de herfstzeepketting geworden? Nou, helemaal zoals ik in m’n hoofd had… ik ben er blij mee en ik hoop oma ook!
                                                                             DSCN0773

12 opmerkingen:

Kiek zei

Wauw Nicole wat gaaf..........leuk die combi van haakwerk en zeep. Ik ben al blij dat ik wat bloemetjes kan haken!
Al doende kom ik wel achter steeds meer mogelijkheden...............wie weet kan ik dat wat jij maakt ook over een jaar of 5 of eh 10?! Haha.
Oma zal er vast blij mee zijn.
(Ook ik heb nog een oma van 85, fijn!)

Groetjes Kiek

Anoniem zei

nou ik weet wel zeker dat je oma er blij mee is, wat een pronkstuk heb je gemaakt
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Busje vol bijou zei

wouwie die is erugh mooi!!!meestal heb ik mijn huis rond deze tijd al in de herfst kleuren/switch van gordijnen enzo maar het weer is nog zooo mooi.Maar nu ik jouw kleuren zie heb ik er wel zin in....mmmm...X

Riri zei

Jeetje, een heel werk, zeg! Ik vind die groene kalebas heulemaal leuk! Maar eigenlijk geld dat voor de hele slinger :-)
Groetjes Riri

Dinaz ♥ zei

Hij is leuk!!!

Super...snel ook!

Fijne avond, Dinaz ♥

Altyd Wolkom zei

Wat kun je toch mooi haken. Ik doe het je niet na hoor! En het eindresultaat is helemaal prachtig. Mooi gecombineerd met de Zeep. Dan ruikt het ook nog eens heerlijk denk ik.

Groetjes Anja

Zillie zei

oh wauw! heel leuk, echt al een herfstgevoel!

Kiek zei

Een reactie op jouw reactie op mijn blog;

Makkelijke haakpatroontje? Graag!
Inderdaad ben ik nog wel even druk op zolder maar s'avonds zo voor de tv ben ik wat probeersels aan het haken. Voornamelijk bloemen en ja ik zie al wat vooruitgang maar veel patroontjes begrijp ik niet echt.................!

Groetjes Kiek

swiid-swiet zei

Wat een mooie ketting is dat geworden!
Vind paddestoelen ook altijd leuk trouwens.
Nog bedankt trouwens voor de tip vd woordverificatie(!), vond dit altijd storend op blogs maar had zelf niet in de gaten dat ik dat er zelf ook nog op had.....
Groetjes Ymie

Busje vol bijou zei

Hey hallooo
Ja heb een proefabo op de ariadne @ home gekregen van mijn vriendinnetje,Zooo lief.X

Unknown zei

En óf ik dat ken, dat het dan af moet, haha. Maar wat een origineel idee, misschien toch maar doorzetten dat winkeltje? Tegen deze kan de Action niet op, die heeft ze tegenwoordig namelijk ook, vond ik zo sneu voor al die mensen die er zoveel tijd in steken. En helemaal gelijk, wat je tegen mij zei, zo zou het moeten gaan, al mag ik niet klagen hoor. Fijn weekend!

HS zei

Ook super leuk geworden! was het werk dubbel en dwars waard!