zondag 6 januari 2013

Moeder schildpad met kroost

Eerst even dit:
Jaaaaaa, wat geweldig dat jullie zo goed gereageerd hebben op de vorige mail. Ik heb er echt wat aan gehad!
De meesten van jullie kozen voor lang en dat ga ik dus ook doen. Wellicht met een knoop, een labeltje of een gehaakt 'iets' erop. Het moet van bovenaf bedekt zijn vanwege het logo van Friese Vlag wat in het glas zit dus het is geen optie om van onderaf of alleen het midden te bedekken. 
Superbedankt voor het meedenken en de leuke ideeën! 


Onder de kerstboom lagen een paar pakjes. Enkele had manlief voor mij gekocht. Hoe lief!

Maar het wordt nog beter want in twee van die pakjes zaten haakboekjes! Manlief vindt dat ik teveel fröbel en te weinig tijd in het huishouden stop. Wat natuurlijk ook zo is want hey, wat is leuker??? Maar goed, ergens heeft hij natuurlijk wel gelijk!

Des te verrassender was het dus dat hij iets voor mijn hobby kocht.

In het boekje Superschattige figuurtjes haken van Ana Paula Rimoli, stond deze schildpadmoeder. De kinderen vonden haar gelijk leuk.

Dus deze moeder ging aan de haak.

Ik geloof dat manlief het ook wel heel erg leuk vond dat ik dat gelijk deed… yes!

DSCN1354   DSCN1355

DSCN1356   DSCN1357

DSCN1358   DSCN1359

De eieren waar de kleintjes in en uit kunnen heb ik zelf bedacht. Op het patroon stonden alleen de dichte eieren.

Een hele fijne week allemaal!!!

16 opmerkingen:

HS zei

Ow super man! Super gehaakt!!

Angélique zei

Ach, dat is zeker heel lief van je man! Ik heb dat boekje ook en heb het vanmorgen nog doorgebladerd. Dit patroon vind ook ik de leukste in het boekje, maar welke de volgende amigurumi wordt uit mijn stapel haakboekjes en patronen op de pc...
Ik vind jouw schildpad in ieder geval fantastisch geworden, heel leuk! Dat gaat zeker voor heel veel speelplezier zorgen!

Evelien zei

Wat een leuk idee van die schildpad!
Lief hoor, die haakboekjes van je man. Blijkbaar vind hij het toch niet zo erg allemaal anders had je wel poetsboekjes gekregen ;)

Marjolein zei

Mooi gemaakt! En erg leuk met die eieren waar de schildpadjes ook echt uit komen.
Dank voor de tip over de Dentinox. Dat heb ik ook eens gehad, ik zie het flesje weer voor me. Morgen maar meteen gaan halen.

Hennie zei

Super grappig, dat van die eitjes!!
Prachtig gehaakt!
Groetjes, Hennie

Anoniem zei

ha ha leuk dat je wat aan de tips had,

wat enorm lief van je man zeg

en wat maakte je een prachtige set ♥♥♥ als je dat krijgt ben je toch helemaal blij zeg

lieve groet jenneke

Evarommeltjes zei

Ah wat gaaf bedacht die babyschildpadjes in een ei! Echt super lief!

ineke zei

wat een lief en grappig schildpadje.. dat eieren legt en die komen nog uit ook!!! erg leuk speelmateriaal

Kiek zei

O wat gaaf! Superbedacht die eitjes.
Wat een geweldige knuffels.

Esther zei

Wat Schattige en ook lief van je man Groetjes Esther.

Moos zei

Geweldig toch zo een kadootje van manlief!
Schilpad en kroost is geweldig meis!

swiid-swiet zei

Wat een leuk idee!!

Altyd Wolkom zei

Fantastisch, het ziet er leuk uit en de kids kunnen er ook nog eens mee spelen. En ach dat huishouden. Het is hier opgeruimd en schoon genoeg, behalve dan dat ik niet iedere week achter de kastjes stofzuig en zo. Genoeg is genoeg.

Groetjes Anja

petra zei

Da's pas lachen, leuk hoor!

Maaks-Els zei

Wow wat knap! Mooi!

miekemoeche zei

die schildpad is gewoonweg de max! een vriendin van mij haakte ze ook al eens voor haar kids en die zijn er echt dol op!
toffe spullen maak je Nicole!
leuk om hier wat rond te kijken op je blog.
lieve groetjes
Hilde