maandag 29 oktober 2012

Mini pompons maken (tutorialletje)

Op verzoek van mijn schoonmoeder, hier een mini turorial hoe mini pomponnekes te maken.
Het is niet mijn eigen idee maar ik heb ook geen idee waar ik het ben tegengekomen!

Men heeft nodig:














Wikkel de wol op deze manier om de vork














Als er voldoende op zit, knip af.
Knip nog een stukje draad af en steek vanachter de vork op deze manier de draad erdoor














Maak een goede, stevige knoop














Knip met de schaar de zijkanten open. Ik haal eerst alles van de vork af maar je kunt het ook op de vork openknippen














Nog mooi bijknippen en eventueel even boven de hete stoom houden en voilá, daar zijn een paar gezellige mini pompons!















11 opmerkingen:

Anoniem zei

ik kende hem ook op deze manier, maar jij hebt er prachtige duidelijke foto's bij gedaan zo kan iedereen het leren
lieve groet jenneke

JoJo zei

Wauw wat een idee. Deze kende ik nog niet. Maar dit ga ik zeker onthouden. Dank je wel voor het idee.

Nicole zei

Tsja, was dus even vergeten erbij te zetten dat het niet mijn eigen idee is. Is gecorrigeerd!

Laura zei

oh mooi gedaan! zo maak ik zo ook altijd, van moeders geleerd! heb je mijn mail over onze SWAP trouwens nog gehad?

Groetjes,

Laura

MeMaree zei

Leuk, ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt zo makkelijk. Toch maar eens proberen dan ;-)

Christel zei

Dank hiervoor! Ik heb dit nog nooit geleerd maar dit zou ik toch ook moeten kunnen...
groetjes
Christel

Janina - Elke dag zaterdag zei

Grappig zeg, zo leerde ik ze vroeger op school te maken. Leuk om hier weer eens terug te zien!

HS zei

Dit idee kon ik niet! Wat een goed idee zeg! (heb hier een "hangend vervelend" meisje rondslingeren..dagje vrij..zé gaat nu een vork pakken! Dank)

Doortje Dartel zei

Dat gaat volgens mij heel wat handiger en sneller dan met karton. Een super idee.

Altyd Wolkom zei

Dit had ik nog niet eerder gezien. Ik heb zo' pompon maker. Voor de kids is dat ok heel handig. Maar zo kan het dus ook.

Groetjes Anja

lita zei

Hoi, wat een simpele manier! Ga ik zeker gebruiken :)